diumenge, 10 de gener del 2010

a manera de desgreuge a M. Serra


Tenir masses finestres obertes del navegador (situació en el meu cas cada cop més alarmant), fa que el cervell s'escapi de tant en tant.
Després de llegir una crítica inmisericorde (estic convençut que amb tots els mèrits guanyats) del Allau a una biografia novel·lada dels estius de Truman Capote a Palamós, vaig cometre l'error de confondre dos Màrius.
Aixó m'ha dut a una associació inesperada (Monarquia i Lexicologia). I la resposta m'ha vingut rapidissimament: Elephant and Castle.
Sembla que al sud de Londres a terres de Surrey, mai hi va ver un castell, si per contra una església mariana, que va ser testimoni d'execucions i incendis.
Es força improbable que al segle divuit, que sembla que es quan es fa comú el nom, el sud de Londres fos habitat per elefants.Existeix una teoria que relacionaría els noms amb una transliteració (imagino que es deu dir així) de Infanta de Castella (diverses infantes de Castella van fer maridatges enllà del Canal (això ho podría novel·lar també M. Carol). Amb tot la teoría que s'imposa es la de la existència d'un pub que reunia els dos termes.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

caram! vaja una confusió, ves a saber si no era pel tamany considerable d'alguna d'aquestes infantes messetàries ;)

Allau ha dit...

Prat, no et posis pedres al fetge per aquestes confusions. Recordo que la mateixa Donya Elena, abans de patir el règim Marichalar, feia broma sobre això de l'elefanta.

pratinsky ha dit...

Tranquil que el fetge tot i que no li dono un tractament VIP, va xutant força be, el que em preocupa és l'escorça cerebral...