Últim vol a Londres
Iberia suprimeix la seva última ruta internacional des del Prat i només operarà a Barcelona vols amb destinació a Madrid
La companyia Iberia operarà sota mínims a l’Aeroport de Barcelona. L’única connexió internacional que li quedava, el vol amb Londres, el suprimirà aquest mes d’octubre i només enllaçarà la capital catalana amb Madrid, segons han confirmat a l’AVUI fonts de l’aerolínia. La retirada de l’aeroport del Prat ha anat en benefici de la seva filial de baix cost Clickair, ara fusionada amb Vueling, a la qual ha traspassat la majoria d’enllaços espanyols i internacionals, tret d’alguns itineraris molt puntuals que se’ls ha quedat la seva altra filial, Air Nostrum. Els més perjudicats per aquesta decisió han estat les persones que viatgen per negocis, que han perdut connexions directes i de qualitat amb els principals centres financers europeus.
Fins a l’1 d’octubre del 2006, data d’inici de les operacions de Clickair, Iberia utilitzava l’Aeroport de Barcelona com un petit hub de vols europeus, sobretot del corredor Mediterrani, perquè “portava passatgers de València o Màlaga i d’aquí els distribuïa cap a Europa”, explica el catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona, Germà Bel. Amb la seva retirada, tots aquests passatgers que passaven pel Prat “ara es veuen obligats a anar a Madrid” perquè Clickair abans i ara Vueling “actuen com a companyies de baix cost que volen punt a punt i no pas com a distribuïdors”.
De fet, Clickair es va quedar la majoria de slots –hores de vol– de destinacions europees d’Iberia, però amb alguns canvis i modificacions que han afectat directament les empreses, tal com s’han queixat reiteradament la Cambra de Comerç de Barcelona i alguns sectors empresarials del país. Un exemple clar el trobem amb la connexió amb París. Vueling vola a l’aeroport d’Orly, on el cost de les operacions per les companyies aèries és força més econòmic que aterrar al gran aeroport parisenc de Charles de Gaulle, un veritable hub intercontinental.
Els clients també ho pateixen perquè els serveis oferts per Iberia no tenen res a veure amb els de les companyies de baix cost.
Però així com Iberia ha girat l’esquena a Barcelona i Catalunya, algunes altres companyies de bandera com British Airways, Air France, KLM i Lufthansa ofereixen vols als principals centres de negocis europeus. És clar, amb tot, que el seu objectiu no és convertir Barcelona en el seu aeroport hub, sinó atraure passatgers cap als seus centres distribuïdors, com ara Londres, París, Frankfurt i Amsterdam. Tot el contrari del que pretén Spanair: els nous dirigents s’han proposat convertir el Prat en el seu centre neuràlgic d’operacions agafant el relleu d’Iberia.
Fins a l’1 d’octubre del 2006, data d’inici de les operacions de Clickair, Iberia utilitzava l’Aeroport de Barcelona com un petit hub de vols europeus, sobretot del corredor Mediterrani, perquè “portava passatgers de València o Màlaga i d’aquí els distribuïa cap a Europa”, explica el catedràtic d’Economia de la Universitat de Barcelona, Germà Bel. Amb la seva retirada, tots aquests passatgers que passaven pel Prat “ara es veuen obligats a anar a Madrid” perquè Clickair abans i ara Vueling “actuen com a companyies de baix cost que volen punt a punt i no pas com a distribuïdors”.
De fet, Clickair es va quedar la majoria de slots –hores de vol– de destinacions europees d’Iberia, però amb alguns canvis i modificacions que han afectat directament les empreses, tal com s’han queixat reiteradament la Cambra de Comerç de Barcelona i alguns sectors empresarials del país. Un exemple clar el trobem amb la connexió amb París. Vueling vola a l’aeroport d’Orly, on el cost de les operacions per les companyies aèries és força més econòmic que aterrar al gran aeroport parisenc de Charles de Gaulle, un veritable hub intercontinental.
Els clients també ho pateixen perquè els serveis oferts per Iberia no tenen res a veure amb els de les companyies de baix cost.
Però així com Iberia ha girat l’esquena a Barcelona i Catalunya, algunes altres companyies de bandera com British Airways, Air France, KLM i Lufthansa ofereixen vols als principals centres de negocis europeus. És clar, amb tot, que el seu objectiu no és convertir Barcelona en el seu aeroport hub, sinó atraure passatgers cap als seus centres distribuïdors, com ara Londres, París, Frankfurt i Amsterdam. Tot el contrari del que pretén Spanair: els nous dirigents s’han proposat convertir el Prat en el seu centre neuràlgic d’operacions agafant el relleu d’Iberia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada