diumenge, 21 de juny del 2009

Vicente Ferrer


He seguit les noticies sobre la mort d'aquest venerable home, he de dir que no n'havia sentit a parlar mai, fins fà un parell d'anys en que vaig fer un viatge a la India, i em vaig trobar amb diverses alternatives per fer un viatge amb un "toc" de turisme solidari.
Desde aleshores m'he anat trobant amb diferents vaitgers que van fer el "tour" de la India amb parada a la Fundació.
Entenc que un occidental que arriba fà 40 anys a la India, amb la missió d'evangelitzar els nadius d'aquelles terres, rebi un "shock" colossal (de fet el mateix que et passa avui anant-hi sols per motius turístics). La feina que els media ens expliquen sobre el que ha aconseguit la Fundació Vicente Ferrer a Anantapuhr em sembla encomiable.
El que trobo curiós és que totes les noticies sobre la seva mort sols les tenim en la premsa espanyola, ni el New York Times, ni la Repubblica, ni Le Monde, ni el Times of India, en fan la mínima menció. Si hi cerqueu Ferrer o Vicente Ferrer, trobareu referencies a futbolistes i tenistes... Res més.
Una cerca "global" a Google no et dona gaire més resultats "internacionals"
Entenc que la India és un continent tan gran com perqué passin desapercebudes vides com aquestes. Sols m'estranya el contrast del eco local.